2009, 2010, 2011 © Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný

Osobní stránky člena Tanečního divadla Mimi Fortunae, šťastného otce dvou bezva dětí, Filipa a Lenky, manžela jisté paní Pavly, webdesignéra, (bývalého) středoškolského učitele a tak trochu spisovatele...
Mgr. Ing. Radek (Králík) Novotný, Strnadova 9/15, 628 00 Brno, mobil: 777 083 126 e-mail: coney@centrum.cz

pátek 13. února 2015

Brambory na balkóně?

Tak jsem dnes dal do tří plastových obdélníčkových misek (co v nich standardně pěstuji po dvou rostlinkách rajčat) naklíčit a zakořenit po dvou bramborách.
Nechal jsem se inspirovat textem z IKEA Family Live magazínu "Využijte modré tašky IKEA na vlastní výpěstky", který jsem četl cca před měsícem.


Uvidíme, jak to bude fungovat.
Teď v únoru jsem dal brambory v miskách k balkónovým dveřím na zem, tam svítí slunce, aby začaly vyrážet.
V polovině března je přesadím do kbelíků na balkóně, dle návodu, do pouhých 10 cm zeminy. Balkón je zasklený, bude sloužit jako skleník. Až povyrostou na 10–20 cm, přidám kompost a budu pravidelně zalévat.
Bude-li to fungovat, v půlce května budu sklízet první brambory.
Do kbelíků pak přijdou sazenice rajčat, tak jako loni (poslední jsem sklízel v prosinci!).
Jak říkám, uvidíme.


A že s tím pěstováním na balkóně nejsem zase tak moc extravagantní, prozrazuje například text Městské zahradničení: Pěstujte zeleninu na balkóně nebo parapetu

Žádné komentáře:

Okomentovat